Motor STIHL 2-Mix: Silný a maximálně úsporný 2
Hledáte stroj pro práci v přírodě, který by ji zároveň zbytečně nezatěžoval? Pak s produkty STIHL opatřené motorem 2-Mix nešlápnete vedle.
16.08.2023
Motor STIHL 2-Mix: Účinnost v novém pojetí
Při práci v lese nebo na zahradě se musíte spolehnout na silný motor a výkon stroje. Motor STIHL 2-Mix je dvoutaktní motor, který přesně tyto požadavky splňuje: kombinuje totiž silný výkon motoru, vynikající rozsah výkonu a skvělý průběh točivého momentu. Navzdory svému výkonu pracuje motor STIHL 2-Mix s nízkými emisemi, a je proto mimořádně šetrný k životnímu prostředí. A to je prokázáno – protože motor 2-Mix již splňuje přísné požadavky emisní normy EU Stage V. Tato mimořádná šetrnost k životnímu prostředí v kombinaci s vysokým výkonem vychází z efektivního využívání paliva v motoru STIHL 2-Mix. Díky inovativnímu systému výplachu se snižují škodlivé emise a spotřeba paliva až o 20 % ve srovnání s běžnými dvoutaktními motory bez technologie 2-Mix. Jak tato technologie funguje v motoru 2-Mix, se dozvíte v následujícím odstavci.
Motor STIHL 2-Mix: fungování
Tajemství hladkého chodu motoru STIHL 2-Mix a efektivní spotřeby paliva se skrývá ve válci: právě zde totiž inovativní motor STIHL 2-Mix kombinuje výkon s ekologičností díky upravené konstrukci válců. U běžného dvoutaktního motoru určuje poloha pístu čas otevření nebo zavření výfukového kanálu a přepouštěcích kanálů. Tento proces je v motoru STIHL 2-Mix optimalizován. Bezprostředně po zážehu se v motoru 2-Mix dostává mezi spálené plyny ve spalovací komoře a čerstvé plyny v klikové skříni vzduchový polštář. Vyplachování se tedy spustí o zlomky sekundy později, čerstvý plyn se dostane do válce s minimálním zpožděním a vyplaví výfukové plyny. To ale ještě není všechno: díky malému zpoždění má píst přesně v rozhodujícím okamžiku víc času na další pohyb vzhůru a uzavření výfukového otvoru. Nespálené čerstvé plyny jsou tak udržovány mimo výfukové potrubí a mohou být účinněji spalovány. Kromě toho se v porovnání s běžným dvoutaktním motorem vyplavují ze zařízení v mnohem menší míře. Ztráty při vyplachování jsou proto u motoru STIHL 2-Mix s výplachem sníženy na minimum. Všechny výhody systému jsme shrnuli níže.
Motor STIHL 2-Mix: Výhody
Díky použití oddělovacího vzduchového polštáře v motoru STIHL 2-Mix se více než 80 % nespálených čerstvých plynů neuvolňuje do životního prostředí. Tím se výrazně snižuje dopad na člověka a přírodu – jak uživatele, tak i přírodu totiž zatěžují složky paliva, jako jsou benzol a toluen, obsažené v nespálených čerstvých plynech. Kromě pozitivního ekologického aspektu nabízí stroj STIHL s motorem 2-Mix díky optimálnímu výkonu a nízké hmotnosti ještě další výhodu: do životního prostředí se dostává méně zbytečně nespáleného benzinu z motoru – každá nádrž je tedy využita na maximum. Spotřeba paliva v motoru 2-Mix je tedy také až o 20 % nižší než u konvenčního dvoutaktního motoru se stejným výkonem.
Motor STIHL 2-Mix nebo 4-Mix®?
Naše motorové systémy jsou inovativní, výkonné a mimořádně účinné. V následující tabulce jsme shrnuli nejdůležitější údaje o jednotlivých systémech.
Motor STIHL 2-Mix | Motor STIHL 4-Mix® |
---|---|
Efektivní využití paliva | Optimální využití dostupného výkonu |
Nižší provozní náklady | Použití nezávislé na místě |
Vysoké hodnoty výkonu motoru | Mimořádně vysoký točivý moment |
Menší zatížení znečišťujícími látkami | Kompaktní design |
Stručný přehled motoru STIHL 2-Mix:
- Účinný: vysoký výkon s efektivním využitím použitého paliva
- S vysokým výkonem: vysoký točivý moment v širokém rozsahu otáček
- Ekologický: spotřeba paliva je znatelně nižší a díky tomu je nižší i zatížení životního prostředí, protože vzniká méně škodlivých zplodin.
- Úsporný: spotřeba paliva se snižuje až o 20 % v porovnání s běžnými dvoutaktními motory bez technologie 2-Mix.
- Progresivní: motor STIHL 2-Mix s výplachem splňuje přísnou evropskou emisní normu Stage V.
Motor STIHL 2-Mix je dvoutaktní motor, který kombinuje mimořádně dobré provozní vlastnosti a vynikající environmentální výkonnost díky systému výplachu. Jako palivo potřebuje směs benzinu a motorového oleje.